
خانمها از این کارها نکنید
ادامه ی مطالب رو داشته باشید

خانمها از این کارها نکنید
ادامه ی مطالب رو داشته باشید

مقدمه: پژوهشگران اظهار داشته اند که یادگیری یک فرایند اجتماعی است و فعالیت های یادگیری برای رسیدن به مرحله ی تولید دانش و اطلاعات حیاتی است. در سال های اخیر بسیاری از معلمان فواید و اثرگذاری های راهبردهای یادگیری را از طریق همیاری دریافته اند. یادگیری از طریق همیاری یک قالب یا چهارچوب آموزشی است که در آن گروه های دانش آموزی ناهمگن از سوی معلم شکل داده می شوند و به فعالیت می پردازند.

همه ما با معنی و مفهوم تقلب آشنا هستیم گر چه تقلب میتواند به مصداقهای زیادی تعمیم داده شود اما منظور ما تقلب در امتحانات درسی است.شاید کمتر کسی باشد که تقلب نکرده باشد اما این گستردگی باعث آن نمی شود که زشتی آنرا از بین رفته بدانیم. بلکه تلاش ما باید این باشد که با این پدیده مبارزه کنیم.
۱- روش آزمون – مطالعه – آزمون
در این روش در ابتدا یک متن را به عنوان دیکته برای دانش آموزان می خوانیم و بعد از تصحیح آن را به دانش آموزان باز می گردانیم سپس دانش آموزان باز می گردانیم سپس دانش آموزان تا جلسه بعدی املا صحیح کلمات غلط موجود در املا خود را تمرین می کنند. در جلسه بعد ار آن متن دوباره دیکته کفته می شود که معمولا بدن غلط و یا با غلط های محدودی همراه است.
البته باید توجه داشت که متن دوم را با کمک کلماتی از متن اول که از ارزش املایی بر خوردارند( اما در قالب جملات جدید) می توان تهیه نمود تا میزان پیشرفت دانش آموزان در زمینه حافظه دیداری هم سنجیده شود.

چکیده مقالۀ حاضر در مورد دوزبانگی و اثرات آن در فرآیند آموزش می باشد . که هدف از ارائه این مقاله اهمیت زبان مادری از جنبه های مختلف رشد ذهنی ، زبانی ، روانشناسی ، آموزشی و ... می باشد و با توجه به اثرات منفی و افت وخیز آموزشی دانش آموزان دو زبانه و نیز محدودیتهای ناشی از مقاله های ارائه شده نسبت به این موضوع ، لزوم این پژوهش هر روز بیشتر احساس می شود .
وب پیش رو برای به اشتراک گذاشتن تجربه های تدریس با همکاران و افراد علاقه مند می باشد.