
چكيده
تغیرات جهانی، همراه شدن این تغییرات
با فناوری های اطلاعاتی و نیازهای جدید و ارضاء نشده روزافزون جوامع، بالا رفتن انتظارات
دانشجویان، فزونی تقاضاهای ذینفعان، پاسخ گویی و ابزارهای جدید ارائه مطالب آموزشی
همگی چالش های کنونی هستند که نیاز به نوآوری در آموزش عالی را ایجاب می نمایند.
از اين رو در اين نوشتار كوشش شده است با معرفي و تعريف نظام آموزش پژوهش محور پرورشي همراه با نحوه تعیین حوزه تمحض برای هر دانش پژوه به عنوان نوآفرینی در اجرا و معرفي مزيت ها و ويژگي ها و فوايد اين نظام، به تفاوت ها و تمايزهاي آن با نظام آموزشي كنوني پرداخته می شود. در ادامه بررسي مي توان، بخشي از نظام نامه آموزش پژوهش محور پرورشي(اهداف، سياست ها و خطوط مشي، ضمانت ها و...) و ارائه پيشنهادهايي براي اثر بخش تر شدن دوره هاي آموزشي در كشور با رويكرد كارآفرينانه مبني بر نحوه استقرار نظام آموزشي فوق الذكر و گسترش و تعميم آن، عرضه كرد.

وب پیش رو برای به اشتراک گذاشتن تجربه های تدریس با همکاران و افراد علاقه مند می باشد.